woensdag 15 april 2015

verloop sampler

Oei, het is al meer dan een maand geleden dat ik wat heb geschreven. Niet dat ik heb stil gezeten, maar het kwam er gewoon niet van.

De hexagonnen vorderen langzaam maar gestaag; niet echt iets om te laten zien, want op het moment is het alleen maar meer van hetzelfde.

Over de sampler is meer te vertellen. Op 29 juli vorig jaar schreef ik dat ik nog niet goed wist hoe ik hem af moest werken; voor aan de muur (vierkant) of over de bank (rechthoek)  ??


In de loop van de maanden is het verschillende keren gewisseld en nadat ik afgelopen januari de rand om de blokken heb gezet, heb ik de knoop doorgehakt. Hij komt over de bank te liggen.

In het originele patroon moest er nu een rand met crazy patchwork komen, maar dat was van begin af aan geen optie voor mij.
crazy patchwork
Wel heb ik steeds over flying geese nagedacht. Maar nu vond ik in mijn boekje met 1000 quiltpatronen nog een ander blok, waarvan ik dacht dat het (in 2 varianten) misschien wel wat kon zijn.
alternatieve blokken
Nadat ik dit blok een keer had uitgeprobeerd, viel het in de praktijk toch tegen.

Drie keer raden wat het nu gaat worden. Ja hoor, randen van flying geese.
Flying geese
Eén rand zit er al aan en ik ben er helemaal blij mee.

Vervolgens deed zich een groot probleem voor. De flying geese rand wordt afgewerkt met een groene bies. De stof die ik ook voor de corner stones heb gebruikt. Ik had precies genoeg stof voor alle randen. Tot ik 2 weken geleden ontdekte dat ik 2 van de gesneden randen niet meer kon vinden.
De stof was bij Bossche Quilts gekocht, dus snel even een mailtje met foto naar Wietske gestuurd. Wietske had nog 2 fq's liggen, maar omdat ik stukken van 120 cm nodig heb, was dat niet zo handig.
Na lang zoeken vond ik bij Quiltshop Leur dezelfde stof aan de meter; wat een opluchting toen de stof binnen kwam. De opluchting was van korte duur. Toen ik de stof wilde gaan snijden en ik de oude stof er naast legde, bleek er toch een flink kleurverschil te zijn.
kleurverschil
Dus ging er weer een mailtje naar Den Bosch: "Wietske leg je die groene fq voor me apart, ik kom zo snel mogelijk".

En nu moet ik nog tijd vinden om naar Den Bosch te gaan.

Groetjes,
Marja

3 opmerkingen:

  1. Ha ha ze liggen al apart hoor, dus doe vooral rustig aan…
    Fijn dat je toch de goeie keuzes hebt gemaakt, flyijng geese zijn gewoon leuk!!!
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, zo kan het een hele zoektocht zijn om uiteindelijk een rand naar je zin te krijgen.
    Maar ik vind de flying geese altijd weer een hele mooie rand, hoe vaak ik hem ook zie.
    Nu hoop ik toch dat de stof van Wietske wel de goede tint is...
    Misschien was je stof wat verkleurd door het licht? Dat kan hard gaan hoor..
    Succes met de afwerking!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Elizabeth, de stofjes die Wietske nog heeft liggen komen van dezelfde rol. Dus ik denk wel dat het goed gaat komen. Groetjes, Marja

      Verwijderen