woensdag 5 oktober 2016

labels

van een vriendin kreeg ik een poosje geleden het verzoek of ik voor haar met mijn borduurmachine een paar labels voor 2 quilts van haar kon maken (1 al af en 1 onder handen).

Er moest eerst even worden overlegd over de afmetingen van de labels, want de maten van de tekeningen die ze me gaf waren te klein om een mooi borduurwerk van te maken. Vaak hebben mensen niet in de gaten dat je met borduren niet zo klein kunt gaan als met bijv. bedrukken.

Beide plaatjes waren ieder op hun eigen manier een uitdaging. Bij de hartjes was het de vraag "wat doe ik met het gras, krijg ik de handjes mooi en lukken de bloemetjes in de handjes"? De bloemetjes moest ik uiteindelijk weglaten, dat werd echt te klein, maar de rest van het plaatje is goed gelukt.
label voor kinderquilt
Ook bij de boom waren de handjes een uitdaging, maar ook hier "opdracht geslaagd" al zeg ik het zelf.
label quilt volwassene
Maar wat nog belangrijker was, Ingrid was ook heel blij met het eindresultaat.

Groetjes,
Marja

Geen opmerkingen:

Een reactie posten