donderdag 17 augustus 2017

Experiment

vandaag aan het experimenteren.
Wilde bosperziken vind ik veel lekkerder dan gewone perziken.
Op het moment zijn er nog volop bosperziken te koop en daar wilde ik wat mee doen. Gewoon inmaken met water en suiker vond ik te gemakkelijk en gewoon. Wat recepten van internet gecombineerd en toen kwam ik uit op een siroop van water, suiker, kruidnagel, kaneelstokje, citroenschil en - sap en verse gember.

Ik had uiteindelijk 1,5 kg schoongemaakte bosperziken, maar toen alles in de potjes zat, had ik nog siroop over. Zonde (en te lekker) om weg te gooien. In de koelkast stond nog een stuk cantaloupe meloen en een doosje aardbeien. Samen met nog een paar verdwaalde bosperziken goed voor nog 2 volle potjes.
Even een paar weken laten staan en dan proeven. Ik ben benieuwd.

Groetjes,
Marja

Geen opmerkingen:

Een reactie posten