maandag 9 april 2018

planten en beestjes

op 5 februari schreef ik dat we de Camelia hadden ingepakt i.v.m. de vorst. Uiteindelijk hebben we hem 2 keer ruim een week ingepakt gehad met een zeil van 4 x 6 meter. Op enig moment was het nog even de vraag of het nog een derde keer moest gebeuren, maar het viel mee met de vorst en de plant kwam er goed doorheen.
En als ik nu naar buiten kijk, dan zie ik een prachtige Camelia. Zo mooi heeft hij sinds hij er staat (pakweg 10 jaar) nog niet gebloeid.
Camelia in bloei
Na de bloei moet de plant nodig teruggesnoeid, dus volgend jaar zal hij niet veel doen, maar nu is het nog even genieten.

Dan nog even iets heel anders; vanmiddag ging ik mijn gebruikelijke rondje met de honden. Zie ik ineens iets raars langs het pad "liggen". Bij nader onderzoek bleek het een schildpad te zijn.

Schildpad in het wild
Een eindje voor me liepen 2 dames en gezamenlijk hebben we overlegd wat we het beste konden doen. Een van hen belde de dierenambulance en via via kreeg ze het adres van een opvangadres hier in de omgeving.
In eerste instantie dachten we dat hij net was "gedumpt", maar gezien de toestand van zijn schild (opgedroogde modder) vraag ik me achteraf af of hij zijn winterslaap niet ook al in het wild heeft doorgebracht. Hij wordt nu in ieder geval naar een goed adres gebracht.

Groetjes,
Marja

1 opmerking: