maandag 29 juli 2019

Allemaal beestjes

vorige jaar kreeg ik van mijn moeder een zakje zaad van de zonnehoed = Echinacea (kreeg ze ergens bij cadeau). Ik had me er niet verder in verdiept en dacht dat het een eenjarig plantje was. De zaadjes werden plantjes die ik enthousiast door de heel tuin heen uitzette. Helaas, de plantjes werden nog wel wat groter, maar verder deden ze niets en in het najaar stierven ze af. 
Tot mijn verbazing kwamen er die voorjaar door de hele tuin heen ineens allemaal plantjes boven de grond. De zonnehoed blijkt een vaste plant te zijn.
Ik heb toen alle plantjes verzameld en op 2 plaatsen in de tuin gegroepeerd. O.a. in de voortuin. Daar staat nu een hele bos zonnehoed te bloeien. De hitte van vorige week heeft wel voor wat schade gezorgd, maar daar hebben de hommels, vlinders, bijen en de rest geen last van.  Hoeveel beestjes tellen jullie ?
hoeveel beestjes tellen jullie ?
Groetjes,
Marja

1 opmerking: