woensdag 9 december 2020

Kerstklusjes

ik gebruik al sinds jaar en dag borduurvilt voor bepaalde applicaties of badges. Maar pas een paar weken geleden heb ik het vilt ook ontdekt om mee te kuntselen/handwerken.

Ik had met de hand al de nodige kerstboompjes e.d. gemaakt (heerlijk klusje voor bij de tv)

Kerstversieringen van vilt en gebreid
Kerstversieringen van vilt en gebreid

en vond op internet een plaatje van een kerstsok.

Eerst was het de bedoeling om het net als de boompjes te vullen en helemaal rondom te sluiten, maar toen nam de inspiratie de overhand. Zou het niet leuk zijn als hij gewoon open was aan de bovenkant? En wat extra versierd ? Vervolgens ben ik met de borduursoftware aan de gang gegaan en dit is het eindresultaat. Met de borduurmachine geborduurd en met de hand in elkaar gezet. Ik vind het zelf voor herhaling vatbaar.

Kerstsok voor in de boom
Kerstsok voor in de boom

Het sokje is ongeveer 10 cm hoog en er passen best wel een paar kerstzuurstokjes in.

ruimte voor kerstzuurstokjes

Fijne dagen.

Groetjes,

Marja

Geen opmerkingen:

Een reactie posten