woensdag 14 augustus 2013

Werkstukjes

In de loop van de jaren heb ik heel wat "werkstukken" gemaakt.
Het begon al op de lagere school met handwerken. Dit leverde zakdoekjes en borduurwerkjes op. Later op de MAVO tijdens de handenarbeid werd er gemacrameed, gefiguurzaagd en nog veel meer. 

Zelfs op de MEAO was er tijd voor creativiteit.
Hier maakte ik mijn eerste engels patchwork (kartonnetjes bespannen met stof); een papegaai, verwerkt in een kussenhoes. Ik heb hem nog jaren bewaard, tot hij bij een verhuizing is weggegooid. Een lot dat de meeste "kunstwerkjes" ondergingen. 

Eén ding heeft alle opruimwoede overleefd. Een naaldenmapje dat ik waarschijnlijk heb gemaakt op de lagere school. 

Het wordt nog steeds gebruikt en het is zwaar versleten, maar weggooien kan ik het nog niet.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten