maandag 12 augustus 2013

De eerste

Van jongs af aan ben ik al geïnteresseerd geweest in naaimachines. De eerste machine die ik me - uit mijn kleutertijd - kan herinneren is een trapmodel dat op zolder stond. In een onbewaakt ogenblik heb ik het klaar gespeeld om de naald door een vinger te krijgen (overigens niet de laatste keer).
Rond mijn 14e maakte ik mijn eerste kledingstuk. Een badjas van oranje badstof. Vreselijk, het hele huis was oranje.


Het volgende kledingstuk dat ik me herinner is een jurk die ik maakte toen ik ongeveer 18 was. Lockmachines kende ik toen nog niet, dus de afwerking aan de binnenkant was minder fraai, maar op het borduurwerk (toen nog met de hand) ben ik nog steeds trots.

De jurk wordt al lang niet meer gedragen (past ook niet meer) maar ik kan er geen afstand van doen. Zodoende kon ik er vandaag foto's van maken om hier te laten zien.


Het met de hand geborduurde veldboeket staat op de passen van het voorpand en helemaal rondom op de strook onderaan de jurk.

(de jurk is inmiddels zo'n 35 jaar oud)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten