vrijdag 20 december 2013

Heel wat te vertellen

Mijn dochter woon in Den Bosch, ik "onder de rook" van Den Bosch, dus je snapt wel dat we regelmatig afspreken om de stad in te gaan. Vandaag hadden we een extra goede reden; de eerste Open Dag bij Bossche Quilts & Meer.
Na eerst in het DE-cafĂ© van een lekkere Tiramisu Cappuccino met een stukje overheerlijke brownie-taart (we delen altijd 1 stuk, het is zo lekker dat moet slecht zijn voor de lijn) te hebben genoten, zijn we op ons gemak richting de St. Jorisstraat gewandeld.


Bossche Quilts & Meer
De Open Dag begon om 11.00 uur en toen we rond half 12 aanbelden bleken we verre van de eersten te zijn. Er was nog net niet voor de deur gekampeerd ...
We werden allerhartelijkst ontvangen door Wietske en haar man Herman. Koffie, thee en lekkers stonden klaar. Natuurlijk ook meteen even kennis gemaakt met de andere dames en daarna stofjes uitkiezen.

Voor mijn bloemenquilt heb ik voor de hartjes van de bloemen gekozen voor gele stof, maar dat gaat natuurlijk niet goed met de gele bloemen. Ik heb steeds in mijn hoofd gehad, dat de gele bloemen een fel groen hartje moesten krijgen, maar ik kan de goede stof maar niet vinden. Bij Quiltshop Leur had ik er een gevonden, maar toen ik hem bij de bloemen hield, bleek deze stof "dood" te slaan. Om te voorkomen dat ik weer met de verkeerde stof thuis zou komen, had ik wat bloemen meegenomen, maar wat is dat moeilijk zeg. Ik kon niet beslissen. Misschien dan toch maar van groen afstappen en voor blauw gaan ?? 
Uiteindelijk heb ik 3 stofjes gekocht. Dan kan ik er thuis nog even over nadenken. Het kan zijn dat ik toch nog verder zoek.
wordt 1 van deze 3 het ?

Bij het afscheid nemen, bleek dat de eerste 25 quiltsers die kwamen kijken/kennismaken, een presentje kregen. Dus we gingen ook nog met een cadeautje naar huis.
cadeautje
Ik bleek een mooie witte stof met een klein werkje er in te hebben getroffen. Ik ben er erg blij mee.

Ik heb de afgelopen dag de laatste kerstattributen afgemaakt. Het eerste was een eenvoudig kussen met machineborduurwerk. Normaal gesproken maak ik altijd een ritssluiting in de zijnaad, maar deze keer heb ik gekozen voor een knoopsluiting, middenachter.
Kerstkussen (patroon Embroidery Library)
achterkant

Het tweede en laatste werkstuk is een soort wandkleedje. Het is gemaakt van proeflapjes. Regelmatig plaats ik patroontjes op mijn website die daar gratis te downloaden zijn. Voor ik dat doe, borduur ik de patroontjes altijd zelf uit. Er liggen hier inmiddels al heel wat lapjes met proefjes. Eigenlijk zonde om er niets mee te doen. Deze 3 borduurwerkjes van rendieren uit dezelfde serie heb ik gecombineerd met stof uit een kerst jelly roll die ik nog had liggen en effen groen met daarop met de borduurmachine kerstwensen geborduurd in goud en zilver metallic. Even snel en eenvoudig doorgestikt met de naaimachine en klaar was Marja.
Vrolijk kerstfeest
In eerste instantie had ik gedacht om hem aan mijn moeder te geven, maar ik vind hem zo leuk, dat ik hem denk ik maar zelf houd.

Fijn kerstdagen.

Groetjes,
Marja

1 opmerking:

  1. Nou wat een leuk verslag!!!!!!!!
    Tja en als je niet meer weet, kom je nog maar gezellig langs hoor, altijd goed.
    Groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen