donderdag 27 maart 2014

nog 2 blokken en dan puzzelen

Gistermorgen was de 5e les van de Sampler cursus bij Bossche Quilts & Meer
We hebben o.a. het 8e (en laatste blok) besproken.
het 8e (en laatste) blok, Peace & Plenty
Ook dit blok wordt in 2 uitvoeringen gemaakt en als deze af zijn, kan ik beginnen met puzzelen, want wat is de mooiste combinatie om al de blokken aan elkaar te zetten? Op het moment nijg ik naar deze:
Ons "huiswerk" voor over 2 weken is behalve deze blokken ook al een start maken met de sashings en corner stones. Ik heb hier vorige week de stof al voor gekocht.
 Zacht (oud) roze voor de sashings en donker groen voor de corner stones.

Ik heb mezelf in het begin min of meer verplicht om met deze kleuren te werken (normaal pak ik fellere kleuren), maar hoe langer ik er mee werk, deze te mooier ga ik het vinden (gelukkig).

4 opmerkingen:

  1. Met een paar lapjes stof zulke mooie blokken maken. Het blijft zo leuk om dat te doen en naar te kijken.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi he Marja!!! Ik vond het een hele verrassende les

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het geheel uitgelegd op tafel ziet er al supermooi uit!! Laatste blok is wel een priegelblok...

    XX,
    Muis

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat priegelblok valt wel mee hoor. De maten van de driehoeken zijn ook in een ander blok gebruikt.

      Verwijderen