woensdag 6 augustus 2014

bramen

Tess is gek op bramen. Ze "plukt" ze zelf door maar gewoon in het wilde weg op de bramen in te happen. Omdat we dat niet zo'n goed idee vinden i.v.m. al die doorntjes, plukken we ze voor haar. Elke keer als we gaan wandelen lopen we bramen te plukken. Dat begint 50 meter van ons huis vandaan en langs de hele route verspreid staan steeds weer nieuwe struiken.
het is een goed bramen-jaar
Dat doen we nu pakweg 4 weken. Natuurlijk proeven we ze zelf ook wel eens en in het begin vond ik ze echt nog te zuur. Maar de laatste week worden de bramen echt lekker.
Vanochtend vond ik het hoogste tijd om eens een emmertje te nemen. Tijdens ons ochtendrondje heb ik op mijn gemak wat lopen plukken, ondertussen Tess natuurlijk ook nog wat bramen voerend.


Vandaag hebben we genoeg te snoepen.
gezond snacken
O ja, nog een tip: geen bramen eten als je net je tanden hebt gepoetst. Dat is echt niet lekker.

Groetjes,
Marja





2 opmerkingen:

  1. Smullen maar!! Lang geleden dat je er zoveel hebt kunnen oogsten. Ik kan me nog een zomer herinneren met het gele berenemmertje op de dijk langs het kanaal.

    Xx,
    Muis

    BeantwoordenVerwijderen