donderdag 23 oktober 2014

Het valt niet mee

De afgelopen weken ben ik een paar keer naar 's-Hertogenbosch geweest voor een workshop appliqueren bij "Bossche Quilts & Meer".
Ik had in het verleden al eens wat geƫxperimenteerd, maar wilde het nu eens allemaal goed uitgelegd krijgen. En dat is gelukt.
Janine gaf ons uitgebreide uitleg over alle materialen en hulpmiddelen en de diverse technieken. Natuurlijk kregen we ook huiswerk mee.
En ik kwam tot de conclusie dat het allemaal nog niet mee valt. Hoe krijg ik die hoekjes en puntjes mooi scherp? Er zaten 4 blaadjes in het patroontje en uiteindelijk bij de laatste (links op foto) kreeg ik het idee dat het een beetje begon te lukken.
scherpe puntjes
Maar toen vervolgens het grote stuk van de theepot aan de beurt was, zakte de moed me weer in de schoenen. Ik kwam niet echt goed uit. Misschien toch maar uithalen ? Wat ik in ieder geval al wel weet is dat de techniek met freezer paper voor mij niet werkt. Werken met H250 beviel prima.


Er werd me verzekerd dat het met veel (vooral veel) oefenen allemaal goed zou komen.

Groetjes,
Marja

6 opmerkingen:

  1. Ja, het is echt waar dat veel oefening ook hier kunst baart!
    Toch vind ik je werk er netjes uitzien, maar die puntjes ... tja. De ene keer denk je het onder de knie te hebben en bij het volgende puntje denk je 'mwah'...
    Ik werk veel met verdwijnstift en dat bevalt me prima!
    Succes en veel applicatieplezier (het is zo leuk...)!

    Groet, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Elizabeth. Een verdwijnstift heb ik inmiddels ook al aangeschaft. Groetjes, Marja

      Verwijderen
  2. Hoi mam,

    Ziet er erg mooi uit! Met die puntjes is helemaal niks mis.

    Xx,
    Muis

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou Marja, het ziet er heel mooi uit! Leuke stofjes heb je ook gebruikt.

    Groetjes, Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen