donderdag 19 september 2013

Knuffel

Mijn eerste grote - eigen - project ben ik in het voorjaar van 2012 gestart. 
Ik heb er ongeveer 7 maanden aan gewerkt; een quilt voor mijn moeder. 
quilt "Knuffel" voor- en achterkant
Het begon als een projectje om wat restje stof die ze had liggen op te werken en gaandeweg kreeg het vorm. Voor de variatie eerst wat stofje van mezelf toegevoegd. Later ook nog wat stofjes bij de Quilterij bijgekocht. Daarna kwam het idee om de namen van al haar kinderen, kleinkinderen en partners er in te verwerken.


Alle namen zijn in het handschrift van de desbetreffende persoon geborduurd met de borduurmachine.
De middelste 2 blokken zijn gereserveerd voor mijn moeders naam en haar familiewapen en de naam van mijn in 2005 overleden vader met zijn favoriete lijfspreuk. 
blokken met namen
(machinaal geborduurd)
De top is met de hand in elkaar gezet en met de hand doorgequilt.

Tijdens de regiodag van het quiltersquilde in november 2012 heb ik hem tijdens de “show & tell” laten zien en ondanks dat hij toen nog niet klaar was, werd hij uitgeroepen tot “quilt van de dag”, een titel waar ik erg trots op ben.

Mijn moeder heeft de quilt gekregen op de dag dat ze verhuisde naar haar nieuwe appartement in het bijzijn van alle kinderen/ kleinkinderen. Hij was 2 dagen daarvoor klaar.
naam + toevoeging
(machinaal geborduurd)
Sinds deze quilt af is, is het me nog niet gelukt om weer een groot project te starten. Wel wat kleine projectjes voor o.a. de Kerst, maar die laat ik een andere keer zien. Maar ...... ik heb weer inspiratie. Binnenkort meer hierover.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten