woensdag 4 september 2013

Machinaal borduren

Ik heb altijd zelf kleding gemaakt, ook voor de kinderen toen ze kleiner/jonger waren.
jurk met schort
 Omdat ik het leuk vond om de kleding te versieren, heb ik in 1996 een cursus “borduren en appliqueren” (met de hand) gevolgd. De dame die de cursus gaf, maakte echte de mooiste dingen. Ik heb ook een paar dingen gemaakt,
borduurwerk met de hand
applicatie met de naaimachine
maar er ging zoveel tijd in zitten voor ik iets af had, dat ik andere opties ben gaan bekijken. In december 1997 heb ik mijn eerste borduurmachine (10 x 10 cm) aangeschaft, met daarbij software om zelf patronen te maken.
Ik ben meteen enthousiast aan de slag gegaan om de machine en de software onder de knie te krijgen. Het heeft heel veel leuke projecten opgeleverd.
tuniek voor de Duinendag met als thema Indianen
in 2004 heb ik zelfs van mijn hobby mijn werk kunnen maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten