maandag 23 september 2013

Nieuw project

Mijn nieuwe project heeft alles met hexagonnen te maken.

De eerste keer dat ik hier mee in aanraking kwam, is denk ik 20 tot 25 jaar geleden, toen mijn schoonmoeder er een sprei mee maakte. De kartonnen bleven bewaard 
 en toen mijn dochter in groep 8 zat heb ik ze geleend om er tijdens de handenarbeidles met de jeugd bloemen mee te maken. 
Mijn dochter vond het zo leuk, dat ze er thuis mee verder ging en een paar kussentjes maakte.
In de "Creatief met Patchwork" Special van een paar jaar geleden stond een grootmoeders bloementuin. 
Ik vond hem zo leuk, dat ik hem nu ook ga maken, maar dan wel op mijn eigen manier.

De kartonnetjes van mijn schoonmoeder heb ik nog steeds, maar die vind ik te groot. Ik ga voor hexagonnen van 3 cm. Ik heb ze bij de kantoorboekhandel op zo dik mogelijk papier laten printen en nu kan ik aan het knippen. 
knippen maar
 Ik ben ook al stofjes aan het uitzoeken
vrolijke kleurtjes
Voor de stof tussen de bloemetjes had ik tijdens de vakantie al stof gekocht bij de Quiltster in Dreischor, maar bij nader inzien vind ik hem geloof ik te donker.
te donker ?
Ik zal nog even op zoek moeten naar een lichtere stof.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten